nedeľa 29. marca 2015

RECENZIA: Oheň

Počet strán: 640 strán
Väzba: pevná väzba
Rok vydania:
2013
Séria/diel: Kruh, 2.diel
Anotácia: Vyvolené majú nastúpiť do druhého ročníka gymnázia. Celé letné prázdniny tŕpli v očakávaní ďalšieho kroku zo strany démonov. Hrozba však príde z miesta, ktoré by im nenapadlo ani vo sne. Je čoraz očividnejšie, že v Engelsforse sa deje čosi veľmi, veľmi zlé. Minulosť sa prelína s budúcnosťou. Živí stretávajú mŕtvych. Vyvolené sú čoraz zomknutejšie a opäť sa presviedčajú, že mágia neuľaví nešťastnej láske ani nezhojí zlomené srdce.






Viac v celom článku...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stručne

Na túto sériu som narazila čisto náhodne, no a keďže som mala prečítaný 1. diel, ktorý sa mi veľmi páčil, kúpila som si aj ďalší. A musím povedať, že ma ani tento nesklamal.
Celý príbeh je tak primitívny, až je to dobré. 



Postavy

Minoo - Bola mi zo všetkých postáv najsympatickejšia. A myslím si, že autori sa zameriavajú práve na ňu. Len mi tak trochu, pravdupovediac, chýba ich vzťah s Maxom, ktorý bol v 1. dieli. 
Vanessa - Žeby som k nej mala nejaký vzťah - to nie. Najradšej som mala časti u nej doma, jej nevlastný otec Nické bol dosť zaujímavá postava. Hádky medzi nimi dvoma boli ako z akčného filmu.
Linneá - Páčila sa mi jej rebelantská povaha, to, že si nedávala servítku pred ústa. Ináč pre mňa nebola ničím zaujímavá. Depresívna tínedžerka. Ale ináč ju mám celkom rada.
Ida - V 1. dieli som ju vôbec nemala rada. Teraz? Obľúbila som si ju!
Anna-Karin - Niekedy ma dosť štvalo, že si neverí a bola tak trochu "otravne tichá".
Nuž, ale aj také postavy musia byť. Celkovo, ale nezávidím jej situácii u nej doma.

Samozrejme tu boli aj ďalšie vedľajšie postavy. Z nich som si obľúbila Viktora, ktorý vyzerá tajomne a priala by som jemu a Minoo vzťah. A nakoniec Adriana, samozrejme.
Alexander bol tiež skvelá postava, škoda, že bol tak trošku protivný.

                                                Obálka

Tu to snáď ani nejdem hodnotiť. Obyčajný dizajn, trošku odlišný od 1., čo sa týka farieb. Raz tmavšie, raz svetlejšie... Som toho názoru, že séria by mala byť rovnaká.
Dávam 3/5

 Zhrnutie

Kniha (celkovo prvé dve časti zo série) sa mi veľmi páčila. Dalo by sa povedať, že je to obyčajný, neoriginálny príbeh o tínedžerkách zo špeciálnymi schopnosťami - a samozrejme idú zachrániť svet. Príbeh ma, ale milo prekvapil a dúfam, že sa čoskoro dostanem aj k poslednej 3. časti (vraj má 800 strán, páni!). V knihe nie je núdza o vtipné situácie, ale aj o akčné scénky s chvíľkou napätia. Láska a priateľstvo si tam tiež nájde svoje miesto. No a samozrejme- veľký šok na záver!
Veď sami prečítajte :)                                                                                           Dávam 5/5





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára