sobota 14. marca 2015

RECENZIA: Neuveriteľná púť Harolda Frya

Originálny názov: The Unlikely Pilgrimage of Harold Frya
Počet strán:
256 strán
Väzba:
pevná väzba
Rok vydania:
2012 
Anotácia:  Harold Fry býva v malej anglickej dedinke s večne napajedenou manželkou Maureen. Obaja sú na dôchodku, dni im plynú jeden ako druhý. Raz ráno však Harold objaví v pošte list od ženy, ktorú nevidel dvadsať rokov. Volá sa Queenie Hennessyová a píše mu z hospicu, aby sa s ním rozlúčila. Harold jej narýchlo odpíše niekoľko riadkov a odíde vhodiť list do schránky. Jeho manželka zatiaľ vysáva na poschodí a netuší, že Harold Fry má pred sebou cestu na druhý koniec krajiny. Lebo, ako to už v dobrých knihách býva, cestou stretne niekoho, kto mu vysvetlí, že jeden list po dvadsiatich rokoch je málo. A tak sa Harold vydáva naprieč celým Anglickom na neuveriteľnú cestu plnú nečakaných stretnutí a rozpomínania na zabudnutú minulosť, aby priateľku ešte aspoň raz videl osobne, lebo kdesi hlboko vnútri veľmi dobre vie, že jej má čo odplácať. Nemá turistické topánky
plášť do dažďa ani mobilný telefón.
Vie len, že musí ísť.
Aby zachránil niečí život.

Viac v celom článku...


Stručne

Ako by som len začala?
Túto knihu som si kúpila v zľave.
Vyzerala fajn, po prečítaní recenzie, ktorá túto knihu chválila, som sa ju rozhodla kúpiť.
Kniha je v podstate tenká (aspoň pre mňa) a myslela som si, že ju prečítam za krátku chvíľu.
Mýlila som sa.
Do deju som sa vôbec nevedela dostať, pri tom to bolo písané jednoduchým štýlom.

Knihu som tak či tak prečítala. Našťastie.  


Postavy 

Harold - Nevadil mi. No v niektorých situáciách mohol byť určite akčnejší. Chápem, že to bola staršia postava, ale keď už sa vydal na tú cestu... V niektorých situáciách som ho podporovala, v iných ma nudil. Harold bol síce hlavná postava knihy, ale osobne ma moc nezaujala. Najradšej by som na jeho mieste videla niekoho iného.
Maureen - Žena v domácnosti, alebo presnejšie - pevná ruka v domácnosti. Nad všetkým stála, Harolda furt obviňovala... zo začiatku bola vážne nepríjemná. Postupom času som si ju, ale celkom obľúbila. Hlavne na konci, kde si všetci pekne popriznávali svoje chyby (ako v každej knihe, že áno).
Rex - Tak túto postavu som naozaj mala rada. Starší osamelý pán, ktorý len rád pomáhal svojim susedom. Miestami otravný, no stále milý. Mal dobré myšlienky a vedel ma rozprávaním zaujať. A tak to má byť!
Queenie - Veľa o nej neviem. Tak či tak vyzerala milo a mala som ju rada. Určite viac ako Maureen.

„Som na ceste. Musíš len chvíľu počkať. Zachránim Ťa, nič sa neboj. Budem kráčať a Ty musíš vydržať.“ 


 Obálka

Je normálna.
Na prvý pohľad, ale človeka zaujme.
A verte - skôr by sa mi tá obálka hodila na nejaký zombie príbeh. 
Dávam 3/5.

Zhrnutie

Naozaj sama neviem ako by som mala zhodnotiť túto knihu.
Koniec sa mi páčil, to áno. Aj Haroldove myšlienky boli ku koncu naozaj skvelé a dosť zaujímavé.
Knihu by som možno odporučila skôr na odpočinkové čítanie, keď nemusíte nad ničím rozmýšľať, iba čítate a čítate...
Knihu teda hodnotím ako priemernú - 3/5. 






2 komentáre:

  1. Ja som recenziu na túto knihu robila len nedávno a dala som je 4 body :) Mňa zo začiatku štýl autorky nudil a tiež som sa nevedela začítať, ale som rada, že som to nevzdala.
    Harold Fry bol pre mňa veľkým plusom a ja som si ho zas veľmi obľúbila...pre mňa to bola výnimočná kniha a som rada, že som si ju, tiež v zľave :D , kúpila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa bohužiaľ kniha sklamala. Čakala som od toho viac, tak trošku lepší príbeh...
      Kniha mala aspoň pekné myšlienky, povzbudivé a motivačné :).
      Človek si z toho môže niečo zobrať.

      Odstrániť