pondelok 16. marca 2015

RECENZIA: Živí Mrtví - Staré dobré časy

Originálny názov: The Walking Dead Volume 1: Days Gone Bye
Väzba: brožovaná
Rok vydania: 2009
Séria: Živí Mrtví, diel prvý
Anotácia: Detektiv Rick Grimes se probírá z kómatu... a byl by mnohem radši, aby se vůbec neprobudil. Mezitím, co byl mimo, ovládli svět živí mrtví. Smrt kráčí po zemi a zabíjí všechno, co se jí postaví do cesty. Živí mrtví je dospělá a epická zombiárna, ve které to největší nebezpečí nepochází od mrtvých, ale od živých.

Viac v celom článku... 



Stručne

Samozrejme, ako veľký fanúšik seriálu The Walking Dead som chcela do zbierky aj tento komix.
Vyzeral zaujímavo, kresby sú fantastické, no a samozrejme - komix a seriál je trošku rozdielny.
Chcela som tie rozdiely vidieť.
Túto knihu (okej, komix) som síce čítala dávnejšie (okej, pred rokom), no aj tak sa podelím s vami o svoj názor, keďže dosť často si dávam re-readings.

Postavy

Ako to poznáme v takýchto knihách býva postáv naozaj veľa. Za hlavnú postavu môžeme považovať v tejto časti Ricka Grimesa.
A čo k nemu dodať? Je proste sympatický. Ako v komixe, tak aj ako herec v seriáli. Jeho si proste musíte zamilovať!

Dej

...bol dosť podobný seriálu, ale nejaké tie zmeny sa tam našli. Ak naozaj chcete vidieť pôvodné "obsadenie" v komixe, určite za to krátke prečítanie to stojí.
Bola som, ale trošku sklamaná, že 1. diel je ani nie polovička 1. série. Teraz už chápem prečo je tých častí komixov toľko veľa.
Strašne sa mi ináč páči myšlienka celého príbehu.
To prežívanie zo dňa na deň, staranie sa o zásoby, zohnať bezpečný úkryt... Celé to vyzerá naozaj dobre. A ak máte radi zombie príbehy ako ja, tento komix je určite pre vás.

                            "Ve světě, jemuž vládnou mrtví,
                              teď musíme konečně začít žít"


 Obálka

Klasika.
Zombie, nejaká tá stará rozbitá fotografia, krv...   Celé to spolu, ale vyzerá naozaj skvelo!
Musím pochváliť grafikov, naozaj sa s tým pekne pohrali.
Aj keď mi nadpis celého komixu príde trošku "detinsky", je to len menší detail a obálka je naozaj krásna (áno, krásna)!
A nehovorím o tých kresbách... luxus.

Dávam 5/5


Zhrnutie

Mne sa vždy komixy páčili. Vždy. Jediné ich mínus je, že sú drahé. Za takú cenu mám pekne tlstú knihu... To, ale do hodnotenia nebudem rátať. Jedine, čo ma dosť mrzí, je to, že kniha je strašne nekvalitná. Je brožovaná - lepená. Lepidlo je naozaj všade a na začiatku sa mi už aj "zlomila". Nič som s knihou nerobila, iba ležala v poličke. Tak či tak, príbeh je skvelý a ak ste tiež nadšenec zombie (alebo aj seriálu TWD) určite si komix zaobstarajte. Aspoň prvú časť. Len tak pre potešenie. 

Takáto krásna záložka mi prišla spolu s knihou ^^  Je ale zničená od toho lepidla, čo je dosť veľká škoda.

Neviem či to vidno, ale je to tam. 
Lepidlový Grand Canyon.










Dávam 4/5.







4 komentáre:

  1. Ja mám rada komiksy aj mangu, ale do TWD som sa ešte nepustila, tie ilustrácie sú desivé aj bez seriálu :D Ale nemôžem súdiť, kým si to neprečítam, čo verím, že sa to niekedy stane :)

    http://zoniaworld.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Seriál je určite horší ako komix, zo začiatku aj mne trvalo kým so si zvykla :D Krv, orgány lietajú všade, ale teraz mi už nerobí problém sa nato pozerať :D Hold, apokalypsa je apokalypsa. Ale ilustrácie sú nádherné a detailné! :)
      Ďakujem za komentár :)

      Odstrániť
  2. Ú, The Walking Dead je super (aj keď som len na prvej sérii, pšt), ale toto musím mať, všetko postapo a apokalyptické milujem, especially zombie. :) Ďakujem za tip!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som dosť zaťažená na zombie a apokalyptické veci :).
      A ďalšie série TWD sú ešte lepšie, určite sleduj ďalej! ^^

      Odstrániť