nedeľa 5. júla 2015

RECENZIA: Na počiatku bolo koleso

Počet strán: 243 strán
Väzba: pevná s prebalom
 Rok vydania: 2010
Anotácia:  Po presťahovaní čaká Paulu nový začiatok a má jedinečnú príležitosť rozhodnúť sa: Zostane poslušným dievčatkom, alebo obetuje bezpečie, aby si splnila sen? Nepotrvá dlho a zistí, že život, ktorý si vybrala, je rovnako rýchly ako zjazd a niet cesty späť. Musí sa naučiť pohybovať vo svete, kde jediným, no o to drsnejším obmedzením sú schopnosti a odvaha. Vo svete na kolesách, v ktorom nie je chybou zísť na zlé chodníčky, ale spadnúť a neodvážiť sa vstať. Vo svete, kde sa gravitácia považuje len za stav obmedzenej mysle. Dokáže skĺbiť šialenú jazdu životom s pokojnými predstavami rodičov bez toho, aby narušila priam dokonalú rodinnú atmosféru? Kam až je ochotná zájsť, aby vyhovela svojim neskrotným túžbam? 


 Viac v celom článku...


"Príbeh vo vtipných dialógoch odráža myslenie súčasnej generácie, jej úprimnosť, sexuálne skúsenosti a úsilie prekonávať samých seba. Navyše nás tak obrazne vťahuje do komunity bajkerov, až sa cítime byť jej súčasťou. Silný, svieži príbeh, napísaný akoby mimochodom, a predsa preniká hlboko pod kožu" - uvádza druhá časť anotácie.

Fajn, tak si to poďme rozobrať.
Vtipné dialógy - možno tak niektoré pasáž áno, ináč mi to prišlo všelijaké - len nie vtipné. Myslenie súčasnej generácie - to sa dá označiť ako pravda. tu nemám čo riešiť.
Sexuálne skúsenosti - Tak klasika v takýchto knihách, že.
Silný, svieži príbeh - Silný? To neviem. A svieži? Možno pre iných. A určite sa mi nedostal hlboko pod kožu!


Ja vážne neviem. Som len rada, že som túto knihu kúpila za 1€, ináč by som dostala infarkt, kebyže ju mám za pôvodnú cenu.
Ak máte radi príbehy so slangovými výrazmi a pomiešanou češtinou v príbehu, k tomu pár otrepaných fáz a niekoľko otravných postáv - no, môže byť.
Chápem, že sa tu nájdu aj takí, ktorí knihu budú milovať, bude sa im páčiť... Ale ja som trošku náročnejší čitateľ. O trošku viac.


Slangových výrazov tam teda bolo hodně. Ty vole, krávo, vrzgačka, ja zemrem, tě pic! a ďalšie výrazy... Už mi z toho bolo zle. Nie, nevadí mi slangová reč v knihe, niekedy je to aj fajn (napr. Džínsový denník), ale tu toho bolo až cez limit! V každej vete slangový výraz, akože "nadávka" a otravné vyjadrovanie postáv. A samozrejme - slovíčko fuck - tiež nemohlo chýbať.
"Netreba si predstavovať pády, netreba vidieť vo všetkom prekážky. Stačí ich prekonať. Stačí napríklad len vyliezť na kopec a suverénne sa spustiť dolu."

Ak by som to mala brať po príbehovej stránke - hmm, asi sa veľa nerozpíšem. Prišlo mi to až príliš jednoduché a ničím originálne. Príbeh, ktorý vás drží  napätí možno tak minútku a potom sa vraciate späť k Dvom bratom (krčma, kde trávili postavy najviac času, v podstate 90% knihy - neberte to ako spoiler). 

Postavy

Paula - celkom sympatická, aj keď som nechápala jej zmýšľanie. Ako hl. postavu som si ju neobľúbila.
Janto - zvláštna postava. Alebo teda presnejšie - postava pod papučou.
Zora - frajerka Janta. Dakedy mi prišla v pohode, inokedy moc ukvílená.
Boky - najstaršia postava z tejto partie, najviac sympatický. Tohto som si celkom obľúbila.
Tony -  trošku namyslený chlapec, neznášala som jeho vyjadrovanie, skôr sa robil niečím viacej.
Inga - normálna postava (chvalabohu). Inteligentná, vedela poradiť. Spolu s Bokym som si ju obľúbila.



 Obálka

Tu asi ani nejdem hodnotiť, obálka je normálna, tak jednoduchá. Páči sa mi, ale ten citát na chrbte dievčaťa. "Too fast too live.
                      Too young too die."


Tak nakoniec dávam knihe malé hodnotenie. Po mesiaci rozmýšľaní o tejto knihe a porovnávaní s ostatnými teen knihami, sa mi táto páčila najmenej.
Mimochodom, je vraj aj druhé pokračovanie (ja som to našla ale iba ako e-knihu).
Kniha sa dá zaradiť určite ako oddychovku, ale pre náročnejších čitateľov to asi nebude vhodná voľba.


Váš

PHANTOM

 

(v článku sú použité ukážky/citáty z knihy)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára